1 Nisan 2011 Cuma

Sahilde Kafka kitap değerlendirme

Ödüllü bir kitap plan Sahildeki kafka umut sarıkayanın yarak gibi adam tanımını yüzde yüz karşılayan bir roman. Romanın ana karakteri Kafka Tamura 15 yaşına kadar habire spor yapmış, gıdasına dikkat etmiş, paso kitap okumuş mübarek. Gerçi negatif enerjilere dikkat etmemiş pek ama öyle işte. Sonrasında da dünyanın en sert 15lik delikanlısı olmaya baş koymuş. Babası desen satanist gibi bişey, ibne gidiyo kedilerin kafasını koparıp yüreğini yiyo. Onun dışında oğlan çok sevişken anası dahil bacısını bile elden geçirdi. Ama çok da duygusal olaylar var. Lan bi de bu yunan tanrıları var ya zeus meus bi tek ben mi bilmiyom la onların adını. Yav habire onlardan örnek veriyor. Yani hakikaten ben sevmiyorum o yunan tanrılarından verilen örnekleri. Yavşak gibi geliyo o örnekler. Mal gibi aynı. Ama işte o örneklerden bir dünya vermiş bizim bu big in japan.




Bu romanda ençok geçen kelime nedir diye sorarsanız (ki sormazsınız) ben naçizane derim ki "METAFOR". Amınaki metafor ne ulan oldum ya. Hayır deli dürtmüş gibi herif habire metafor deyip durmuş kitap boyunca. Bi de Nakata diye "Tablarosa" tadında bi abimiz var. Bunun beyin resetlenmiş bi kere, öncesinde çok çalışkan bir öğrenciymiş. Ama kafada bişey kalmayınca bu toplum tarafından aklı kıt olarak algılanmış. Bunda kardeşlerinin aşırı başarılı olmalarının da payı olmuş olabilir. Bi abisigil oranın ziraat bankasında mı ne çalışıyomuş işte. Öyle bi aile. Neyse bu amca habire diyo ki "Bendeniz Nakata". Yav bu nasıl bi çeviridir dedim ya. Bendeniz deyince aklıma küt saç geliyo ya.
Neyse kitabı göt gibi özetledim biliyorum ama okuyun lan çok güzel bi kitap. Hatta söylemesi ayıp ben çok korktum kitabın sonuna doğru. Bunlar ruh oluyo, böyle metafizik metafizik geziyo etrafta, arafa kaçıyolar falan. Dedim o ruh işi değil, cin işi. Ama inanan kim. Ama güzel kitaptı lan okuyun. Ben bu adamın sırayla tüm kitaplarını okicam bence. Çokyalın bi dille yazılmış diyim de edebiyat yazısı yazdığım belli olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder